Acute Blessures

Ben je door je rug gegaan, je enkel verzwikt of schoot het in je knie tijdens het sporten? Vaak zegt een huisarts om 2 weken rust te nemen en dan terug te komen als het niet verbeterd is. Bij Performance Fysio in Heerhugowaard denken wij daar anders over!

Bij het herstel van een blessure zijn er veel manieren om het natuurlijke herstel proces te versnellen zonder dat wij het getroffen gebied hoeven aan te raken. Dit kan je hersteltijd, functie en pijn aanzienlijk verbeteren in vergelijking met een paar weken rust nemen. Zeker bij sporters is het nemen van 2 weken rust een slechte strategie dat juist herstel kan vertragen!

Afhankelijk van het stadium waarin je je bevindt, het betrokken weefsel en de mate waarin je nog kunt bewegen, wordt een persoonlijk behandelstrategie besproken. Dit betekent dat jouw herstel niet alleen hoeft te bestaan uit rusten en wachten tot je weer kan bewegen.

Als je last hebt van een acute blessure zoals een verzwikte enkel, spit, rug- of nekpijn, een spierverrekking of andere acute opgelopen pijnklachten. Dan kan ons team je herstel optimaliseren en helpen je sneller weer op de been te krijgen. We hebben een breed scala aan behandelingsmogelijkheden die jou kunnen helpen jouw mobiliteit en functie te snel te verbeteren, zodat u uw dagelijkse activiteiten zo snel mogelijk kunt hervatten.

GRATIS Pijncheck

Ben je benieuwd hoe wij je kunnen helpen? Wij bieden elke week meerdere GRATIS Pijnchecks aan. Maak online een afspraak en kom langs om te bespreken hoe wij je kunnen helpen!

Acute klachten:

• Enkel verzwikking

• Acute spit (rugklachten)

• Acute slijmbeurs ontstekingen

• Pols klachten